علائم کیست مویی چیست و از کجا بفهمیم کیست مویی داریم؟
نوشته شده توسط : armita

خیلی از ما می پرسند که علائم کیست مویی چگونه است؟ چون خودشان در مراحل اولیه هر چقدر به دنبال این علائم می گردند نمی توانند تشخیص دهند که آیا این سوراخ خای ریزی که در ناحیه انتهایی ستون فقرات ایجاد شده, کیست مویی است یا نه. این افراد کاملا حق دارند, حتی این سوراخ ها شاید در ابتدا قابل دیدن هم نباشند.

کیست مویی ( سینوس پایلونیدال)، به علت باقی مانده مو در بافت همبندی ایجاد می شود که در حدود 95 درصد موارد، در قسمت پایین ستون فقرات، روی استخوان دنبالچه و در موارد نادر، در ناف و زیر بغل یا بین دو سینه قرار دارد. سن بروز نیز در دوره نوجوانی و اوایل جوانی (دهه دوم و سوم زندگی) می باشد.

دکتر علی طارمیها، متخصص جراحی عمومی و سوختگی، که در کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه به مداوای بیماران می پردازد، ضمن بیان مطالب فوق گفت: این بیماری در هر دو جنس مرد و زن مشاهده می شود که البته در مردها شایع تر است.

به گفته این پزشک متخصص، علایم بیماری به صورت درد، تورم و ترشح بین باسن، روی استخوان دنبالچه می باشد که در مواردی که ترشحات نمی توانند خارج شوند به صورت توده متورم دردناک می باشد و کیست مویی نامیده می شود. وی افزود: در صورتی که آبسه مذکور تخلیه شود، به صورت ترشحات چرکی همراه با خونابه، باعث لکه شدن لباس زیر می شود.

دکتر طارمیها در مورد روش های درمانی این بیماری اظهار کرد: درمان این بیماری، انجام عمل جراحی است که به روش های گوناگون انجام می گیرد. ایشان با گفتن اینکه در بیشتر جراحی ها، تمام سینوس و بافت های آلوده و چرکی برداشته می شود، سپس می توان زخم را به حال خود رها کرد تا به تدریج پُر شده و بهبود یافته یا آن زخم را به صورت اولیه بخیه کرد؛ اظهار کرد: بهترین درمان در حال حاضر، استفاده از روش جراحی ترمیمی و ترمیم به وسیله فلب عضلانی می باشد.

پزشک متخصص جراحی عمومی و سوختگی، شاغل در کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه، به اینگونه بیماران توصیه کرد در صورت بروز علایم بیماری، به درمانگاه های جراحی عمومی مراجعه کرده و از خوردن داروهای بدون تجویز پزشک و یا دستکاری سینوس، به طور جدّی خودداری کنند. بخوانید: کیست مویی، بیماری شایع دوران جوانی

اما با گذشت زمان این سوراخ ها بزرگ تر و آبسه دار می شوند و اینجاست که علائم کیست مویی خودش را به روشنی نشان می دهد. علائم کیست مویی عبارتند از:

  • درد
  • قرمز شدن پوست آن ناحیه
  • ایجاد ترشح های چرکی و خونی بر روی سوراخ های کیست
  • بوی بد ترشح های چرکی

علائم اولیه کیست مویی

علائم اولیه کیست مویی

علائم اولیه کیست مویی به سختی خودش را نشان می دهد. فردی که به کیست مویی مبتلا شده, شاید در مراحل اولیه اصلا متوجه کیست مویی خود نشود. چون این بیماری در حالات اولیه خود نشانه روشنی ندارد. فقط برجستگی در بخش پایانی ستون فقرات یا همان دنبالچه دیده می شود که در برخی از موارد روی آن چند سوراخ ریز وجود دارد.

در مراحل اولیه این سوراخ های ریز شاید چندان برای شما مهم نباشند و با خودتان بگویید این ها که مشکلی نیستند و خود به خود از بین می روند. ولی همین سوراخ های ریز ممکن است رفته رفته بزرگ تر شوند و بعد از اینکه آبسه شدند شما را به کیست مویی مبتلا کنند.




:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: